Letnie Tanie Kinobranie 2018: Tydzień 2
12. LETNIE TANIE KINOBRANIE
- wakacyjny festiwal filmowy
w Kinie Pod Baranami
29 czerwca - 30 sierpnia 2018
TYDZIEŃ 2 (6 - 12 lipca): CZAS KOBIET
// KINOBRANIE - 12. Summer Film Festival at Kino Pod Baranami
June 29 - August 30, 2018
Zbuntowana jak Lady Bird, odważna jak Czerwona jaskółka, zdeterminowana jak Furiosa. Tak jak Tonya - najlepsza. Nadszedł czas kobiet.
W piątek, 6 lipca, w Kinie Pod Baranami rusza drugi tydzień 12. wakacyjnego festiwalu filmowego Letnie Tanie Kinobranie pod hasłem Czas kobiet. Na ekranie m.in.: Charlize Theron (w trzech filmach!), Jennifer Lawrence, Margot Robbie, Saoirse Ronan, Cate Blanchett, Julianne Moore, Nadine Labaki, Joanna Kulig, Carey Mulligan, Agnieszka Mandat, Meryl Streep. Bilety w cenie 8 zł.
Drugi tydzień Kinobrania to historie kobiet, które nie boją się przeciwstawić obowiązującym normom i potrafią walczyć o to, w co wierzą. W Kinie Pod Baranami prezentowana będzie m.in. Sufrażystka z udziałem Carey Mulligan, Heleny Bonham Carter i Meryl Streep. To poruszająca opowieść o londyńskiej praczce, która staje się uczestniczką jednego z najważniejszych ruchów społecznych XX wieku. Warto zapoznać się z jej historią właśnie teraz, kiedy mija setna rocznica ustanowienia praw wyborczych dla kobiet w Polsce. Na ekranie pojawi się również Pokot Agnieszki Holland na podstawie nominowanej do Literackiej Nagrody NIKE powieści Prowadź swój pług przez kości umarłych autorstwa Olgi Tokarczuk. W roli głównej Agnieszka Mandat jako Janina Duszejko, mieszkająca w Sudetach inżynier i miłośniczka zwierząt. Kiedy w okolicy giną kolejni myśliwi kobieta rozpoczyna własne niekonwencjonalne śledztwo. Pokot był tegorocznym polskim kandydatem do Oscara dla najlepszego filmu nieanglojęzycznego, a Agnieszkę Holland uhonorowano Złotymi Lwami za reżyserię na festiwalu w Gdyni oraz Nagrodą im. Alfreda Bauera podczas Berlinale w 2017 roku. O tym, że na każdy męski konflikt można znaleźć kobiece rozwiązanie opowiada Nadine Labaki w nagrodzonym na festiwalu w Cannes w 2011 roku filmie Dokąd teraz?. Twórczyni Karmelu stworzyła zabawną i pełną ciepła historię trzech skrajnie różnych kobiet, które w samym środku wojny domowej w Libanie biorą sprawy w swoje ręce. Kobiecy głos nie pozostaje bez echa, o czym świadczą aż dwie Nagrody Publiczności na festiwalach w Toronto i San Sebastián. Reżyserka niedawno ponownie podbiła Cannes swoim najnowszym filmem Cafarnaúm.
Wolności wbrew powszechnie obowiązującym zasadom szuka Lady M. w przeniesionej w angielskie realia adaptacji opowiadania Nikołaja Leskowa Powiatowa lady Makbet, na podstawie którego w 1962 roku nakręcił film Andrzej Wajda. Tym razem, za kamerą stanął znany i ceniony reżyser teatralny i operowy William Oldroyd, debiutujący w roli twórcy filmowego. W roli głównej wystąpiła wschodząca gwiazda brytyjskiego kina Florence Pugh jako młoda dziewczyna uwięziona w zaaranżowanym małżeństwie. O niełatwych wyborach kobiet opowie Małgorzata Szumowska w filmie Sponsoring z udziałem Juliette Binoche, Anais Demoustier i nagrodzonej na festiwalu w Gdyni Joanny Kulig. Szumowskiej udało się stworzyć pozbawioną poczucia moralnej wyższości opowieść o dziewczynach żyjących z prostytucji, których codzienność daleka jest od prostego podziału na dobro i zło.
Kto jak kto, ale Tonya Harding umiała walczyć o swoje wszelkimi dostępnymi metodami i pomimo kłód, które rzucała jej pod nogi nawet własna matka. Przeniesienie na ekran historii najsłynniejszej i najbardziej kontrowersyjnej amerykańskiej łyżwiarki figurowej nie było łatwe. Na szczęście producentka i odtwórczyni głównej roli w wypełnionym punkową energią filmie Jestem najlepsza. Ja, Tonya aktorka Margot Robbie również się nie poddała. Kreacje stworzone przez nią oraz znakomitą Allison Janney nominowano do Oscara, Złotego Globu oraz nagrody BAFTA, a Janney zgarnęła wszystkie trzy statuetki.
Determinacji nie brakuje również granej przez Jennifer Lawrence bohaterce ekranizacji bestsellerowej książki byłego agenta CIA Jasona Matthewsa. Jako Czerwona jaskółka w filmie Francisa Lawrence’a, specjalnie wyszkolona uwodzicielka radzieckich służb specjalnych, zrobi wszystko co w jej mocy, żeby zapewnić przetrwanie sobie i swoim bliskim. Aktorce towarzyszą Joel Edgerton, Charlotte Rampling i Jeremy Irons.
To nie jedyny thriller szpiegowski rozgrywający się w czasie Zimnej Wojny, który znalazł się w programie. Na ekranie pojawi się również Atomic Blonde Davida Leitcha z niekwestionowaną gwiazdą tego tygodnia, Charlize Theron, którą uczestnicy festiwalu będą mogli podziwiać aż w trzech produkcjach. W adaptacji powieści graficznej Antony’ego Johnstona, wcieliła się w rolę agentki brytyjskiego wywiadu, wysłanej na misję specjalną do Berlina Wschodniego. Jako nieustraszona Furiosa w filmie Mad Max: Na drodze gniewu, Theron jest żywym dowodem na to, że nadszedł czas kobiet. W nagrodzonej sześcioma Oscarami kontynuacji postapokaliptycznej serii George’a Millera, towarzyszą jej Tom Hardy, Zoë Kravitz i Nicholas Hoult. Aktorka pojawi się również w komediodramacie Tully autorstwa Jasona Reitmana oraz scenarzystki Diablo Cody, czyli twórców nagrodzonego Oscarem i Złotym Globem filmu Juno. To pełen emocji portret matki trojga dzieci znajdującej się na skraju wyczerpania, której los odmienia się za sprawą pewnej niani. Siła tego filmu tkwi w świetnie napisanych dialogach oraz duecie, który aktorka stworzyła z Mackenzie Davis (Blade Runner 2049). Partnerują im Mark Duplass (Siostra twojej siostry) i Ron Livingston (Obecność).
Macierzyństwo to tylko jeden z momentów w życiu kobiety, który niesie ze sobą ogromne i często trudne zmiany. Nim do nich dojrzeje, musi najpierw wejść w dorosłość, która stawia przed nią więcej pytań niż odpowiedzi, o czym przekonała się pełna szalonych pomysłów Lady Bird. W swoim po części autobiograficznym, reżyserskim debiucie aktorka Greta Gerwig prezentuje portret zbuntowanej nastolatki, która z jednej strony przeżywa rozterki wielu dziewczyn w jej wieku, a z drugiej ma w sobie coś tak wyjątkowego, że nie można oderwać od niej wzroku. Nieodparty urok zawdzięcza nagrodzonej Złotym Globem kreacji Saoirse Ronan, która wspólnie ze znakomitą Laurie Metcalf odtworzyła pełną sprzecznych emocji relację między matką i córką. Film otrzymał pięć nominacji do Oscara, w tym zaledwie piątą w historii nominację dla kobiety-reżysera. Zdobywca aż siedmiu nagród ubiegłorocznego festiwalu w Gramado, brazylijski dramat Jestem Rosa to historia kobiety, która całe życie spełniała oczekiwania innych. Kiedy dowiaduje się, że mężczyzna, który ją wychował nie jest jej biologicznym ojcem, musi na nowo odkryć własną tożsamość.
Kobiecy świat może stanąć na głowie również za sprawą miłości, jak to się stało w przypadku bohaterki prezentowanego podczas Kinobrania filmu Madame. Hiszpańska aktorka Rossy de Palma (Julieta, Kika) wcieliła się w skromną pokojówkę, która w wyniku zawiłej intrygi stała się ukochaną dobrze sytuowanego mężczyzny, a zarazem obiektem nienawiści swojej szefowej. W roli bogatych chlebodawców w co najmniej niecodziennej sytuacji wystąpili Toni Collette i Harvey Keitel.
Oscara, Złoty Glob, nagrodę Critics' Choice oraz wiele innych przyniosła Julianne Moore jej zniuansowana kreacja z filmu Motyl. Still Alice. To zrealizowana przy użyciu bardzo oszczędnych środków, poruszająca historia młodej kobiety, u której zdiagnozowano wczesne stadium Alzheimera. Mimo że film przedstawia walkę z chorobą, jest jednocześnie prawdziwą afirmacją życia. Aktorce towarzyszą Alec Baldwin i Kristen Stewart.
Prawdziwy popis aktorskich umiejętności dała także Cate Blanchett w filmie Manifesto. W bezkompromisowym dziele Juliana Rosefeldta, jednego z wiodących artystów sztuki współczesnej, wciela się w 13 różnych postaci, aby zderzyć najbardziej radykalne idee XX wieku z otaczającą nas rzeczywistością. O tym, że kobieta jako artystka ma wiele twarzy uczestnicy festiwalu przekonają się również podczas pokazów dokumentu Maria Callas - nieznanej historii najsłynniejszej diwy operowej wszechczasów. To złożony z niepublikowanych dotąd materiałów portret kobiety pełnej sprzeczności, spełnionej na scenie, ale wiecznie szukającej miłości. Fragmenty listów śpiewaczki czyta Krystyna Janda.
Przez cały czas trwania festiwalu trwa akcja Zbieraj KINO, w ramach której po siedmiu obejrzanych filmach bilet na ósmy otrzymuje się gratis.
Bilet na każdy film 8 złotych
z wyjątkiem
DZIESIĘCIU STRZAŁÓW W DZIESIĄTKĘ
10 filmowych hitów po 10 złotych
- filmy oznaczone ikonką
Filmy w oryginalnych wersjach językowych z polskimi napisami.
Wybrane polskie i zagraniczne filmy również z angielskimi napisami.
- filmy oznaczone ikonką
Bilety dostępne w kasach Kina oraz online.
Na pokazy LTK nie przyjmujemy rezerwacji.
PROGRAM:
TYDZIEŃ 2 (6 - 12 lipca):
CZAS KOBIET
Sala Czerwona
Sala Niebieska
Sala Biała
ATOMIC BLONDE | ATOMIC BLONDE
(David Leitch) US 2017, 115' EN/DE/RU/SE
piątek, 6 lipca, godz. 22.15 // Friday, July 6, 10.15 p.m.
sobota, 7 lipca, godz. 18.15 // Saturday, July 7, 6.15 p.m.
niedziela, 8 lipca, godz. 22.15 // Sunday, July 8, 10.15 p.m.
wtorek, 10 lipca, godz. 17.00 // Tuesday, July 10, 5 p.m.
CZERWONA JASKÓŁKA | RED SPARROW
(Francis Lawrence) US 2017, 140' EN/RU
piątek, 6 lipca, godz. 19.45 // Friday, July 6, 7.45 p.m.
sobota, 7 lipca, godz. 22.15 // Saturday, July 7, 10.15 p.m.
czwartek, 12 lipca, godz. 18.00 // Thursday, July 12, 6 p.m.
piątek, 6 lipca, godz. 15.00 // Friday, July 6, 3 p.m. JESTEM NAJLEPSZA. JA, TONYA | I, TONYA sobota, 7 lipca, godz. 15.00 // Saturday, July 7, 3 p.m. JESTEM ROSA | COMO NOSSOS PAIS sobota, 7 lipca, godz. 21.15 // Saturday, July 7, 9.15 p.m. LADY BIRD | LADY BIRD sobota, 7 lipca, godz. 20.30 // Saturday, July 7, 8.30 p.m. LADY M. | LADY MACBETH sobota, 7 lipca, godz. 14.00 // Saturday, July 7, 2 p.m. MAD MAX: NA DRODZE GNIEWU | MAD MAX: FURY ROAD sobota, 7 lipca, godz. 23.15 // Saturday, July 7, 11.15 p.m. MADAME | MADAME piątek, 6 lipca, godz. 17.15 // Friday, July 6, 5.15 p.m. MANIFESTO | MANIFESTO piątek, 6 lipca, godz. 14.00 // Friday, July 6, 2 p.m. MARIA CALLAS | MARIA BY CALLAS piątek, 6 lipca, godz. 15.45 // Friday, July 6, 3.45 p.m. MOTYL. STILL ALICE | STILL ALICE niedziela, 8 lipca, godz. 21.15 // Sunday, July 8, 9.15 p.m. POKOT | SPOOR piątek, 6 lipca, godz. 23.15 // Friday, July 6, 11.15 p.m. SPONSORING | ELLES piątek, 6 lipca, godz. 21.15 // Friday, July 6, 9.15 p.m. SUFRAŻYSTKA | SUFFRAGETTE niedziela, 8 lipca, godz. 15.00 // Sunday, July 8, 3 p.m. TULLY | TULLY piątek, 6 lipca, godz. 18.00 // Friday, July 6, 6 p.m. PARTNERZY: PATRONI:
DOKĄD TERAZ? | ET MAINTENANT, ON VA OÙ?
(Nadine Labaki) FR/IT/LB/EG 2011, 110' ARA/RU/EN
niedziela, 8 lipca, godz. 17.00 // Sunday, July 8, 5 p.m.
poniedziałek, 9 lipca, godz. 17.05 // Monday, July 9, 5.05 p.m.
poniedziałek, 9 lipca, godz. 21.15 // Monday, July 9, 9.15 p.m.
wtorek, 10 lipca, godz. 17.05 // Tuesday, July 10, 5.05 p.m.
środa, 11 lipca, godz. 17.05 // Wednesday, July 11, 5.05 p.m.
(Craig Gillespie) US 2017, 119' EN
poniedziałek, 9 lipca, godz. 19.00 // Monday, July 9, 7 p.m.
poniedziałek, 9 lipca, godz. 22.15 // Monday, July 9, 10.15 p.m.
wtorek, 10 lipca, godz. 16.00 // Tuesday, July 10, 4 p.m.
wtorek, 10 lipca, godz. 19.00 // Tuesday, July 10, 7 p.m.
środa, 11 lipca, godz. 18.00 // Wednesday, July 11, 7 p.m.
środa, 11 lipca, godz. 21.15 // Wednesday, July 11, 9.15 p.m.
(Laís Bodanzky) BR 2017, 102’ PT
poniedziałek, 9 lipca, godz. 16.00 // Monday, July 9, 4 p.m.
wtorek, 10 lipca, godz. 22.00 // Tuesday, July 10, 10 p.m.
(Greta Gerwig) US 2017, 93' EN
niedziela, 8 lipca, godz. 15.45 // Sunday, July 8, 3.45 p.m.
poniedziałek, 9 lipca, godz. 14.00 // Monday, July 9, 2 p.m.
wtorek, 10 lipca, godz. 21.15 // Tuesday, July 10, 9.15 p.m.
(William Oldroyd) GB 2016, 89' EN
wtorek, 10 lipca, godz. 18.15 // Tuesday, July 10, 6.15 p.m.
środa, 11 lipca, godz. 14.00 // Wednesday, July 11, 2 p.m.
czwartek, 12 lipca, godz. 20.30 // Thursday, July 12, 8.30 p.m.
(George Miller) AU/US 2015, 120' EN
poniedziałek, 9 lipca, godz. 20.00 // Monday, July 9, 8 p.m.
środa, 11 lipca, godz. 18.00 // Wednesday, July 11, 6 p.m.
(Amanda Sthers) FR 2017, 92' EN/ES/FR
poniedziałek, 9 lipca, godz. 15.00 // Monday, July 9, 3 p.m.
czwartek, 12 lipca, godz. 21.15 // Thursday, July 12, 9.15 p.m.
(Julian Rosefeldt) DE 2016, 95' EN
sobota, 7 lipca, godz. 17.15 // Saturday, July 7, 5.15 p.m.
czwartek, 12 lipca, godz. 22.15 // Thursday, July 12, 10.15 p.m.
(Tom Volf) FR 2017, 113' EN/FR/PL
niedziela, 8 lipca, godz. 17.30 // Sunday, July 8, 5.30 p.m.
środa, 11 lipca, godz. 15.00 // Wednesday, July 11, 3 p.m.
czwartek, 12 lipca, godz. 14.00 // Thursday, July 12, 2 p.m.
(Richard Glatzer, Wash Westmoreland) US 2014, 99' EN
poniedziałek, 9 lipca, godz. 17.00 // Monday, July 9, 5 p.m.
wtorek, 10 lipca, godz. 15.00 // Tuesday, July 10, 3 p.m.
środa, 11 lipca, godz. 20.15 // Wednesday, July 11, 8.15 p.m.
(Agnieszka Holland) PL 2016, 128' PL (with English subtitles)
sobota, 7 lipca, godz. 15.45 // Saturday, July 7, 3.45 p.m.
niedziela, 8 lipca, godz. 19.45 // Sunday, July 8, 7.45 p.m.
poniedziałek, 9 lipca, godz. 21.10 // Monday, July 9, 9.10 p.m.
wtorek, 10 lipca, godz. 21.10 // Tuesday, July 10, 9.10 p.m.
środa, 11 lipca, godz. 21.10 // Wednesday, July 11, 9.10 p.m.
czwartek, 12 lipca, godz. 16.45 // Thursday, July 12, 4.45 p.m.
(Małgorzata Szumowska) FR/PL/DE 2011, 96' FR/EN/PL
środa, 11 lipca, godz. 17.15 // Wednesday, July 11, 5.15 p.m.
czwartek, 12 lipca, godz. 15.00 // Thursday, July 12, 3 p.m.
(Sarah Gavron) GB 2015, 106' EN
poniedziałek, 9 lipca, godz. 18.00 // Monday, July 9, 6 p.m.
wtorek, 10 lipca, godz. 20.00 // Tuesday, July 10, 8 p.m.
środa, 11 lipca, godz. 16.00 // Wednesday, July 11, 4 p.m.
(Jason Reitman) US 2018, 96' EN
niedziela, 8 lipca, godz. 14.00 // Sunday, July 8, 2 p.m.
wtorek, 10 lipca, godz. 14.00 // Tuesday, July 10, 2 p.m.
środa, 11 lipca, godz. 22.15 // Wednesday, July 11, 10.15 p.m.
czwartek, 12 lipca, godz. 16.05 // Thursday, July 12, 4.05 p.m.