kpb

National Theatre Live: Audiencja - pokaz specjalny spektaklu


NATIONAL THEATRE LIVE: AUDIENCJA - POKAZ SPECJALNY SPEKTAKLU 
| NATIONAL THEATRE LIVE: THE AUDIENCE - SPECIAL SCREENING

sobota, 26 października 2013, godz. 18.15
| Saturday, Oct 26, 6.15 pm


W sobotnie, jesienne popołudnie Kino Pod Baranami zaprasza na niezwykłe wydarzenie - pokaz spektaklu Audiencja (oryg. The Audience) zarejestrowanego w ramach projektu National Theatre Live, realizowanego z powodzeniem od kilku lat przez narodową scenę Wielkiej Brytanii. Autorem tego pełnego ironicznego humoru przedstawienia, które odpowiada na pytanie o zasadność istnienia monarchii we współczesnej polityce, jest Peter Morgan, zaś reżyserię powierzono nominowanemu do Oscara Stephenowi Daldry’emu (Billy Elliot, Godziny). Helen Mirren ponownie wciela się w Elżbietę II, tym razem w przedstawieniu granym na deskach Gielgud Theatre (londyński West End). Wcześniej została nagrodzona Oscarem oraz Złotym Globem za kreację w Królowej (2006), do której scenariusz napisał Morgan.


BILETY | TICKETS:
25 zł
(normalny | regular)
20 zł (ulgowy | discount)


PRZEBIEG PROJEKCJI:
akt I
(ok. 60')
przerwa (ok. 25') - na ekranie: wywiad z autorem sztuki, dokument o strojach Elżbiety II oraz czas na toaletę (w wersji oryginalnej bez polskich napisów)
akt II (ok. 60')


AUDIENCJA | THE AUDIENCE
reż. Stephen Daldry, scen. Peter Morgan, Wielka Brytania 2013, 170’
(z przerwą | including interval)  (in English with Polish subtitles)

Zgodnie z kilkusetletnią tradycją Elżbieta II - królowa Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, przewodnicząca Wspólnoty Narodów - od 60 lat spotyka się co tydzień z premierem swojego rządu (do tej pory było ich dwunastu). Audiencje odbywają się w pałacu Buckingham i - jak żadne inne zdarzenia w brytyjskim życiu publicznym - mają charakter czysto prywatny. Premiera i królową obowiązuje niepisana umowa, że to, co zostanie powiedziane podczas spotkania, nie może opuścić murów pokoju audiencyjnego. Treści tych rozmów nie znają nawet współmałżonkowie obu stron.

Audiencja stara się odsłonić tajemnicę tych spotkań, przedstawiając hipotetyczne rozmowy królowej z premierami: od Churchilla, przez Thatcher, aż do Camerona. Każdy z szefów rządu Wielkiej Brytanii inaczej „korzystał” ze spotkań z królową: monarchini była albo powiernikiem, albo spowiednikiem, a spotkania miały charakter intymnych zwierzeń lub burzliwych dyskusji.

Od młodej matki do babki - najbardziej znana na świecie żyjąca królowa konsekwentnie buduje drugą epokę elżbietańską. Kolejni politycy przychodzą i odchodzą, zależnie od wyników wyborów, a Elżbieta II niezmiennie trwa na straży monarchii, czekając na przyjęcie swego następnego premiera.

| For sixty years Elizabeth II has met each of her twelve Prime Ministers in a weekly audience at Buckingham Palace – a meeting like no other in British public life – it is private. Both parties have an unspoken agreement never to repeat what is said. Not even to their spouses.

The Audience breaks this contract of silence - and imagines a series of pivotal meetings between the Downing Street incumbents and their Queen. From Churchill to Cameron, each Prime Minister has used these private conversations as a sounding board and a confessional - sometimes intimate, sometimes explosive.

From young mother to grandmother, these private audiences chart the arc of the second Elizabethan Age. Politicians come and go through the revolving door of electoral politics, while she remains constant, waiting to welcome her next Prime Minister.



TRAILER:

archiwum