Pech chciał, że w jednej kamienicy zamieszkało dwóch Pączków - Hipolit, właściciel kamienicy i wielbiciel muzyki poważnej, oraz Henryk, spiker radiowy i amator muzyki rozrywkowej. Obaj urządzają w swoich mieszkaniach koncerty, często jednocześnie i szczerze się nie znoszą. Hipolit bardzo chętnie pozbyłby się lokatora, lecz niestety... ten płaci czynsz regularnie! Pewnego dnia, piękna bratanica Hipolita trafia przez przypadek piętro wyżej do mieszkania Henryka, rozpoczynając prawdziwą lawinę nieporozumień i pomyłek.
Piętro wyżej to ostatni, a zarazem najbardziej kasowy film w dorobku wytwórni Urania-Film, której współwłaścicielem był Eugeniusz Bodo. Receptą na sukces okazał się świetny, pełen komizmu scenariusz Emanuela Schlechtera i Ludwika Starskiego, przebojowe piosenki skomponowane przez Henryka Warsa oraz doborowa obsada aktorska. Bodo w roli zakochanego w uroczej sąsiadce (Helena Grossówna) melomana przeszedł samego siebie, a brawurowa scena, w której przebrany za gwiazdę Hollywood, Mae West, śpiewa znany szlagier Sex appeal to nasza broń kobieca, stała się jedną z najsłynniejszych w historii polskiego kina przedwojennego.
| Two apartment house dwellers, although unrelated, share the same name. One is an older man with an appreciation for and love of classical music, while the other is a younger man addicted to swing music. The niece of the older man arrives for a visit and gets into the wrong apartment. Complications arise.
Film prezentowany w ramach Dnia Kina Polskiego.
Wcześniej w ramach: Lata dwudzieste, lata trzydzieste... Złote lata polskiej komedii
FRAGMENT FILMU: