49. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni - wygrane:
Srebne Lwy (Dariusz Jabłoński, Izabela Wójcik, Olga Chajdas, Violetta Kamińska)
nagrody indywidualne - Najlepsza pierwszoplanowa rola kobieca (Lena Góra), Najlepsza muzyka (Andrzej Smolik)
Srebne Lwy (Dariusz Jabłoński, Izabela Wójcik, Olga Chajdas, Violetta Kamińska)
nagrody indywidualne - Najlepsza pierwszoplanowa rola kobieca (Lena Góra), Najlepsza muzyka (Andrzej Smolik)
Postpunkowy dramat psychologiczny o młodej kobiecie łaknącej życia pośród szarości PRL. Opowieść o więzi matki i córki, głodzie wolności, seksie i medytacji.
Wielokrotnie nagradzane, mocne, transowe i głośne kino o różnych odcieniach transformacji oraz portret kobiety, jakiego w polskim kinie jeszcze nie było, z brawurową rolą Leny Góry, „tętniącą anarchistycznym życiem” muzyką autorstwa wybitnego polskiego muzyka i instrumentalisty, Andrzeja Smolika i zdjęciami Tomasza Naumiuka, któremu udało się uchwycić charakterystyczną przemianę w kulturze końca lat 80-tych – już od 8 listopada w polskich kinach!
Koniec lat 80tych, Wybrzeże. Ela, najmłodsza z dziewięciorga rodzeństwa, dopiero wchodzi w dorosłość, ale już wie, że nie pasuje ani do sztywnych zasad starego ładu, ani do rodzącego się nowego świata. Azyl znajduje w trójmiejskiej alternatywie - dopóki rzeczywistość się o nią nie upomni.
Wielowymiarowa, postpunkowa opowieść w reżyserii Olgi Chajdas o młodej kobiecie łaknącej życia pośród szarości PRL-u, o pragnieniu wolności, seksie, sile młodości i najtrudniejszej z więzi – tej z matką. A w tle buntownicza trójmiejska scena muzyczna, fenomen lat 80’tych i zapowiedź rewolucyjnych zmian w Polsce.
Wielowymiarowa, postpunkowa opowieść w reżyserii Olgi Chajdas o młodej kobiecie łaknącej życia pośród szarości PRL-u, o pragnieniu wolności, seksie, sile młodości i najtrudniejszej z więzi – tej z matką. A w tle buntownicza trójmiejska scena muzyczna, fenomen lat 80’tych i zapowiedź rewolucyjnych zmian w Polsce.
| A post-punk psychological drama about a young woman craving life amidst the grayness of communist Poland. Olga Chajdas’ film is a story about a complicated bond between mother and daughter, about a relentless hunger for freedom, and about sex and meditation. It begins in 1987 in the Tricity, a place where alternative music flourishes, and ends at a highly symbolic time – two years later, after the first free elections in Poland. The protagonist is Ela, a young, rebellious artist who tries her best to get close to her seemingly emotionless mother, and finds out that she’s pregnant. The backdrop for this unconventional story is the rebellious Tricity scene of the late 1980s, a social and cultural phenomenon of the period and a harbinger of the revolutionary changes about to take place in Poland. Olga Chajdas wrote the screenplay with Lena Gora, who plays the lead role; it’s based on the story of Gora’s mother, Ela “Malwina” Wyczyńska, a charismatic artist and an icon of the Tricity scene of the time. Imago unfolds as an uncompromising, highly personal story about trying to live life on your own terms.
Prezentowany w ramach Imago - pokazy w KPB.
Wcześniej w ramach Mastercard Off Camera 2024.
ZWIASTUN: