Paul Cézanne nazwał Camille'a Pissarra pierwszym impresjonistą. Faktycznie, Pissarro nazywany jest przez wielu ojcem tego nurtu w sztuce. W 1874 roku uczestniczył w pierwszej wystawie impresjonistów u Nadara.
Namalował Czerwone dachy, Zbierające jabłka czy Bulwar Montmartre nocą. Nie stronił od rysunku i grafiki. Współcześni mu impresjoniści wysoko cenili go za jego niezależność i często prosili go o radę, zwracając się do niego: père Pissarro [ojciec Pissarro]. Był mentorem Paula Cézanne'a i Paula Gauguina, inspirował też wielu innych młodych artystów.
Film Davida Bickerstaffa dokumentuje wystawę retrospektywną dzieł tego francuskiego twórcy, którą przygotowało oksfordzkie Ashmolean Museum, pierwszą od ponad 40 lat. Oksfordzka placówka trzyma pieczę nad wieloma pracami Pissarra, a także nad jego korespondencją, o której będzie mowa w filmie.
| Without Camille Pissarro, there is no Impressionist movement. He is rightfully known as the father of Impressionism. This film explores and highlights the enthralling and hugely important biography and output of an incredible artist.
Prezentowany w ramach Sztuka na ekranie | Pissarro. Ojciec impresjonizmu.